Hyvä asiakas, terveisiä ArGC:n laskutuksesta!

Käytämme ensisijaisesti sähköistä kanavaa ja paperilaskusta veloitamme 10 euroa. Tämä kannattaa huomioida jo nyt – ensi kauttakin ajatellen. Tulevat sitten alkuvuoden laskut heti oikeaan paikkaan eikä turhaa kulua synny paperisesta laskusta tai viivettä tavoitettavuudessa. Kiitos, kun huomioit!

Tarkistathan omasta NexGolfistasi, että sekä yhteystietosi että laskutussähköpostiosoitteesi ovat ajantasaisia.

Kirjaudu NexGolfiin – oma NexGolf – omat asetukset. Tarkista, että tiedot ovat oikein ja täytä

puuttuvat kohdat: nimen lisäksi, osoite, syntymäaika, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja

laskutussähköpostiosoite. Laskutussähköpostiosoite on tärkeä juuri sähköisen laskutuksen

kannalta. Tallenna oikeat tiedot!

Mikäli NexGolf-tunnuksesi ovat unohtuneet, saat ne toimistosta kysymällä office@argc.fi.

Mikäli haluat myös muiden perheenjäsenten laskut omaan sähköpostiosoitteeseesi, aseta myös heille oikea laskutussähköpostiosoite.

Laskutussähköpostiosoitteena kannattaa suosia henkilökohtaisia sähköpostiosoitteita työosoitteiden sijaan. Työpaikan vaihtuessa päivitys jää usein tekemättä meille päin, eivätkä laskut tällöin tavoita. Käyttämällä omaa NexGolfia myös yhteystietojen päivittämisessä, ei tätä ongelmaa ole.

Vaihtoehtoisesti voit tilata laskusi myös suoraan omaan verkkopankkiisi. Voit hakea seuran ja yhtiön e-laskun laskuttajan nimen tai y-tunnuksen perusteella. Tilaa e-lasku omalla jäsen- tai asiakasnumerollasi. Voit tilata e-laskuna myös muiden perheenjäsenten laskut heidän jäsennumerollaan. Jokaisen laskuttajan eli seuran ja yhtiön e-laskut tulee tilata erikseen.

Seura (Archipelagia Golf Club rf) laskuttaa jäsenmaksut ja seuran vuokrapelioikeusmaksut. Yhtiö (Archipelagia Golf Ab Oy) laskuttaa osakkeen maksut sekä treenimaksut.

Laskut lähtevät henkilöasiakkaille aina ensisijaisesti e-laskuna, toissijaisesti sähköpostilaskuna ja tämän jälkeen paperilaskuna. Järjestelmä tarkistaa tämän automaattisesti lähetyshetkellä. Varmista, että laskutustietosi ovat oikein.

Voit yhtä hyvin hallinnoida laskun maksua, vaikka se tulee e-laskuna. Laskun voi hylätä, summaa voi muuttaa tai laskun voi vain hyväksyä. Mutta se tulee sinne oikein eikä esim. tilinumeroa tai viitenumeroa tarvitse itse näpytellä. Näiden kahden asian puuttumisesta tai niiden asiakaslähtöisestä syöttövirheestä aiheutuu paljon kuluja ja viivettä, koska maksu ei kohdistu tällöin oikealle laskulle. Maksu kohdistuu laskulle vain, jos sekä tilinumero että viitenumero ovat oikein.

Jokainen lasku pitää maksaa erikseen, niitä ei voi yhdistellä yhdellä yhteismaksulla yhdelle laskulle (esim. pariskunnat maksaisivat yhteissumman vain toisen laskun tiedoilla). Tällöinhän toisen laskun ylisuoritus puuttuu joltain toiselta laskulta ja näyttää, ettei sitä olisi maksettu. Myöskään vanhat maksupohjat eivät auta, koska niissä on vanhan laskun viitenumero ja ne kohdistuvat sille vanhalle laskulle ja ajankohtainen, uusi lasku on maksamatta. e-Laskun käyttöönottaminen vähentää siis merkittävästi virhemaksujen määrää.

Yritysasiakkaat:
Laskut toimitetaan ensisijaisesti verkkolaskuina. Yrityksen yhteyshenkilö – tarkistathan, että yrityksen y-tunnus on oikein. Tarkista tietoihin verkkolaskuosoite sekä operaattoritunnus.

Mikäli yritys ei ota vastaan verkkolaskuja, tulee laskutussähköposti asettaa, jotta laskut voisi ohjata sähköpostiin. Jos sähköisiä tietoja ei ole, lähetetään lasku paperisena.

Mikäli yrityksenne NexGolfin asiakasnumero ei ole tiedossa, lähettäkää sähköpostilla office@argc.fi yrityksenne laskutusosoite ja kysykää samalla yrityksenne asiakasnumeroa myöhempää käyttöä varten.

Laskujen lähettäjänä näkyy Maventa Transaction.

Paperilaskuista luopumalla säästämme yhdessä luontoa, kiitos.